برگزاری نشست فرهنگی ایران و چین در دانشکده ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی

۲۵ آذر ۱۴۰۲ | ۲۰:۵۸ کد : ۲۴۶۲۶ اخبار و رویدادها نشست‌ها و همایش‌ها
نشست فرهنگی ایران و چین باسخنرانی دکتر اسماعیل رادپور، مترجم کتاب دائودِجینگ(道德经) و سرپرست امور پژوهشی موسسهٔ حکمت و فلسفهٔ ایران و دکتر محمدامیر جلالی، رئیس مرکز تحقیقات چین، در تاریخ ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۲،در دانشکدۀ ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
برگزاری نشست فرهنگی ایران و چین در دانشکده ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی

نشست فرهنگی ایران و چین باسخنرانی دکتر اسماعیل رادپور و دکتر محمدامیر جلالی در تاریخ 25 آذر ماه 1402،در دانشکدۀ ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد. 
 
در این نشست دکتر اسماعیل رادپور، مترجم کتاب دائودِجینگ(道德经) و سرپرست امور پژوهشی موسسهٔ حکمت و فلسفهٔ ایران، به پیوند های عرفانی میان ایران و چین اشاره کرد و دربارۀ شباهتهای ساختاری میان عرفان ایرانی و بنیادهای فکری دائوئیسم در چین سخن راند. 

دکتر محمدامیر جلالی، رئیس مرکز تحقیقات چین نیز به ارائۀ سخنرانی با عنوان «جلوه‌های بازتاب فرهنگ ایران در چین» پرداخت و با نشان‌دادن تصاویری متعدد، به وجود نمونه‌هایی از اساطیر، اسناد تاریخی پهلوی، مانوی، سغدی، در چین، مظاهر فرهنگ ایران در شهرهای هانگجو(杭州)، چوئنجو(泉州) و گوانجو(广州) و کاشغر(喀什)، و عبارات فارسی منقوش بر کتیبه‌ها، اشیاء و ظروف چینی اشاره کرد

کلید واژه ها: فرهنگ ایران و چین کتاب دائودِجینگ بازتاب فرهنگ ایران در چین


نظر شما :