اخیراً بسیاری از رسانه های خارجی گزارش کرده اند که رشد اقتصادی چین بیش از حد انتظار است

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۴:۳۰ کد : ۱۴۸۶۶ دیده بان چین
چین اولین کشوری بود که تحت تأثیر اپیدمی کرونا قرار گرفت که می توانست منجر به رکود سریع اقتصاد چین شود ، اما توانایی چین در مدیریت بحران و توسعه اقتصاد چین در خصوص سرمایه گذاری مطمئن در این کشور باعث شد که بسیاری از شرکتهای چند ملیتی که با چشم اندازهای بلند مدت خوبی روبرو هستند در پی افزایش سرمایه گذاری خود در چین باشند
اخیراً بسیاری از رسانه های خارجی گزارش کرده اند که رشد اقتصادی چین بیش از حد انتظار است

رویترز مقاله ای تحت عنوان " کرونا در چین کاهش یافته و دولت قصد دارد اقداماتی برای بازگرداندن اقتصاد انجام دهد" منتشر کرد. در این مقاله گفته شده است که چین قصد دارد به راه اندازی مجدد شرکت هایی که کار خود را متوقف کرده اند تمرکز کند و اقدامات قدرتمندتری را برای بازگرداندن اقتصاد مانند اجرای سیاست های مالی پیشگیرانه انجام دهد. همچنین یک رسانه فرانسوی مقاله ای را با عنوان"رشد اقتصادی چین تحت اپیدمی کرونا" منتشر کرد. بر اساس این گزارش ، مقامهای محلی چین، برای احیای اقتصاد ،در چند سال آینده بر سرمایه گذاری در تقویت زیرساخت ها تمرکز خواهند کرد. همچنین در این مقاله اشاره شده است که چین اولین کشوری بود که تحت تأثیر اپیدمی کرونا قرار گرفت که می توانست منجر به رکود سریع اقتصاد چین شود ، اما توانایی چین در مدیریت بحران و توسعه اقتصاد چین در خصوص سرمایه گذاری مطمئن در این کشور باعث شد که بسیاری از شرکتهای چند ملیتی که با چشم اندازهای بلند مدت خوبی روبرو هستند در پی افزایش سرمایه گذاری خود در چین باشند. این مقاله نوشت که داده های تجاری چین بهتر از حد انتظار است که باعث افزایش اعتماد در بازار می شود

بنا بر اخبار رویترز  کاهش رشد اقتصادی چین بسیار کمتر از حد انتظار بوده است، و اقتصاد جهانی می تواند هرچه سریعتر بهبود یابد ، به طوری که بازار سهام چین در جهان به رتبه چهاردهم میرسد. داده ها نشان میدهد که صادرات چین در ماه مارس ۶.۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته در صورتی که کاهش ۱۴ درصدی پیش بینی شده بود. و همچنین واردات تنها ۰.۹ درصد کاهش یافت در صورتی که کاهش ۹.۵ درصدی پیش بینی شده بود و این اتفاق سبب افزایش اعتماد به نفس در بازار شده است.

یک نشریه اسپانیایی در مقاله‌ای با عنوان "آنچه از بهبود اقتصادی چین آموختیم" خاطر نشان کرد که رویکرد چین می تواند به عنوان مرجعی برای اروپا در مرحله بعدی پاسخ دولتهای اروپایی به اپیدمی - بهبود اقتصاد باشد. چگونگی اندازه گیری رابطه بین پیشگیری و کنترل اپیدمی و رشد اقتصادی در یک بحران اپیدمی ، یک آزمون و خطا است.

این مقاله اشاره کرده است که در اوایل اپیدمی ، دولت چین اقدامات سختگیرانه ای را برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا انجام داد و سپس شروع به اجرای برنامه های محرک اقتصادی در مقیاس بزرگ همچون  اجرای سیاست ها و فعالیت هایی برای تشویق افراد جهت بازگشت به کار ، افزایش اعتماد شرکت ها و ارائه هرچه بیشتر خدمات مناسب به شرکت ها، افزایش سرمایه گذاری در صنعت بهداشت و درمان و افزایش سرمایه گذاری در زمینه زیرساختها برای رفع مشکلات مشاغل کرد.


نظر شما :