معرفی کتاب

تاریخ مختصر چین: پادشاهی، انقلاب و تحول: از پادشاهی میانه تا جمهوری خلق

A Brief History of China: Dynasty, Revolution and Transformation: From the Middle Kingdom to the People's Republic
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۵ کد : ۱۷۹۸۲ کتاب الکترونیک
تاریخ مختصر چین: پادشاهی، انقلاب و تحول: از پادشاهی میانه تا جمهوری خلق - نویسنده: جاناتان کلمنتز
تاریخ مختصر چین: پادشاهی، انقلاب و تحول: از پادشاهی میانه تا جمهوری خلق

تاریخ مختصر چین: پادشاهی، انقلاب و تحول: از پادشاهی میانه تا جمهوری خلق

نویسنده: جاناتان کلمنتز 


تاریخ چین معمولاً از طریق داستان‌های مشهورترین مردان آن روایت می‌شود، اما روایت کلمنتز، فرصت و کاوش برابر به زنان می‌دهد. بنابراین، خوانندگان این کتاب، با حقایق و شخصیت‌های تاریخی به همان اندازه مهم، اما کمتر شناخته شده آشنا می شوند.

تاریخ مختصر چین ، از توسعه تمدنی غنی و پیچیده حکایت می‌کند، جاییکه که در آن استفاده از کاغذ، نوشتار، پول و باروت رواج داشته و ابریشم، سرامیک، چای، ادوات فلزی و سایر محصولات تولید و به سایر نقاط صادر می گردید.این کتاب به بررسی شرایط ویژه‌ای می پردازد که در آن به یک فرهنگ اجازه می‌دهد تا یک قاره به وسعت 10 میلیارد کیلومتر مربع تحت حاکمیت یک انسان واحد متحد شود؛ و هم چنین به بررسی میراث هنری، ادبی و معماری غنی که فرهنگ چین به ارث گذاشته است، می پردازد.

داستان افول چین در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به اندازه تجدید حیات مدرن آن به عنوان یک نیروگاه اقتصادی در سال های اخیر جذاب است. جاناتان کلمنتز، نویسنده و متخصص چین، در بازگویی تاریخ چین با قدمت 5000 سال بر داستان های انسانی که منجر به دگرگونی‌های قدرتمند در جامعه چین شده، تمرکز می کند. از اتحاد چین تحت اولین امپراتوی خود Qinshi Huangdi، نوشته‌های فیلسوفان بزرگ چینی «کنفوسیوس و لائوزی»، حمله مغول در زمان چنگیزخان و تثبیت حکومت کمونیستی تحت مائو تسه‌تونگ روایت می‌کند.

کلمنتز حتی خوانندگان را به امروز می کشاند و رنسانس اقتصادی چین را در دوران دنگ شیائوپینگ و شی جین‌پینگ ترسیم می‌کند. آنچه واقعاً این کتاب را از همتایان خود متمایز می کند، تمرکز بر زنان و موضوعات مدرن مانند تنوع و تغییرات آب و هوایی است.

تهیه و تنظیم: مریم شایگان


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: چین تاریخ کتاب الکترونیک تاریخ چین جاناتان کلمنتز مریم شایگان


نظر شما :