ژاپن به چین لشکرکشی می‌کند؟

۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۱ کد : ۱۸۴۷۸ دیده بان چین
فرماندهان نظامی ژاپن، آمریکا، کره جنوبی، فیلیپین و ۱۴ کشور دیگر با هدف مهار رشد چین در توکیو دیدار کردند.
ژاپن به چین لشکرکشی می‌کند؟
به گزارش مرکز تحقیقات چین، به نقل از مُنیبان از خبرگزاری رویترز، سمپوزیوم رهبران عملیات آبی‌-خاکی اقیانوس آرام، موسوم به «پالس» در سال ۲۰۱۵ در هاوایی و توسط آمریکا ایجاد شد تا با رشد و نفوذ فزاینده چین در این منطقه مقابله شود. این تغییر سیاست آمریکا در چرخش نظامی به سوی آسیا و تلاش برای ایجاد اتحاد با کشورهای همفکرش هم مشهود بود.

ژنرال استیون رادر، فرمانده نیروی تفنگداران دریایی آمریکا گفت: هیچ کشوری نیست که بتواند به تنهایی همه این کارها را انجام دهد، هر کس چیزی ارائه می‌کند.

این رویداد چهار روزه که پنجشنبه به پایان رسید، برای نخستین بار به میزبانی ژاپن و در حالی برگزار شد که توکیو به دنبال اتخاذ نقش امنیت منطقه‌ای بزرگتر برای مقابله با چین، کره شمالی و روسیه است. ژاپن این همسایگان خود را به نادیده گرفتن هنجارهای بین‌المللی متهم کرده و از آغاز حمله روسیه به اوکراین نسبت به احتمال استفاده پکن از قدرت نظامی برای تصرف تایوان به‌گوش بوده است

ژنرال یوشیهیده یوشیدا، رئیس ستاد کل نیروهای زمینی دفاع از خود ژاپن گفت: پالس ۲۰۲۲ پیامی قدرتمند دارد، اینکه اجازه تغییرات یک‌جانبه با اعمال زور در وضع موجود را نمی‌دهیم.

چین می‌گوید تمرینات نظامی اخیرش در اطراف تایوان - که پکن آن را بخشی از خاک خود می‌داند - هدف دفاع از حق حاکمیت این کشور انجام می‌شود.

وزیر دفاع ژاپن هم که روز شنبه در نشست شانگری‌-لا حضور پیدا کرده بود گفت، کشورش در خط مقدم در میان بازیگران "قانون‌شکن و مسلح به سلاح هسته‌ای" محاصره شده است.

حدود ۷۰ شرکت‌کننده پالس از پایگاه‌های دریایی و یک کمپ ارتش در نزدیکی توکیو بازدید کردند تا تمرینات را مشاهده کرده و تجهیزات نظامی را ارزیابی کنند، تجهیزاتی از جمله هاورکرافت و هواپیماهای نفربر. نیروهای آمریکا در ژاپن همچنین سامانه‌های راکت‌انداز آمریکایی با تحرک بالا را به نمایش گذاشتند، سامانه‌ای مشابه آنچه آمریکا در اختیار اوکراین قرار داده است.

کلید واژه ها: ژاپن آمریکا چین نظامی


نظر شما :