معرفی کتاب

آن سوی دیوار اقتصاد چین: آن‌چه هرکس باید بداند

CHINA’S ECONOMY: What Everyone Needs to Know
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۹ کد : ۱۸۸۱۷ کتاب الکترونیک
این کتاب دربارهٔ اقتصادِ چین است. اقتصادی که دنیا را فتح کرده است و در کنار آمریکا توانسته است به ابرقدرتی آسیایی در جهان تبدیل شود. در این کتاب ابتدا به ساختارهای سیاسی و اقتصادیِ چین پرداخته شده و سیر توسعهٔ این کشور را در طول سی‌وپنج سالِ اخیر بررسی کرده است.
آن سوی دیوار اقتصاد چین: آن‌چه هرکس باید بداند

آن سوی دیوار

اثر آرتور آر. کروبر با ترجمهٔ سعید ارکان‌زاده یزدی و آزاده اکبری
ناشر: انتشارات دانشگاه آکسفورد

 

این کتاب دربارهٔ اقتصادِ چین است. اقتصادی که دنیا را فتح کرده است و در کنار آمریکا توانسته است به ابرقدرتی آسیایی در جهان تبدیل شود. در این کتاب ابتدا به ساختارهای سیاسی و اقتصادیِ چین پرداخته شده و سیر توسعهٔ این کشور را در طول سی‌وپنج سالِ اخیر بررسی کرده است. در بخش‌های بعدیِ کتاب ابعادِ مختلف اقتصاد چین را بررسی کرده است:‌ 

توسعهٔ روستایی و شهری، تأسیسات زیربنایی، انرژی و ... . نویسنده تلاش کرده است تا شرحی از وضعیت موجود بیان کند و سپس به پیش‌بینیِ آینده بپردازد و تحلیلش را از شرایط آیندهٔ این کشور بیان کند. 

کتاب لبریز از نکات پر هیجانِ آشناییِ اولیه با برخی ساختارهای اجتماعی متفاوت از ساختار قالب اجتماعی بین‌المللی است. از ساختار سیاسی ویژهٔ تصمیم‌گیری و نمایندگی که کاملاً با نظام معمول پارلمانی و انتخاباتی متفاوت است. تا نظام مالکیت در روستاها و شهرها، الگوی توسعه و....


برای جذّاب‌تر شدن تمام آنچه در چین درحالِ شدن است، اشاره به نقل قول معروف منتسب به نخست وزیر وِن جیابائو خالی از لطف نیست. 
«وقتی شما یک مسأله را در جمعیتِ چین ضرب می‌کنید، خیلی مسألهٔ بزرگی است. اما وقتی آن را بر جمعیتِ چین تقسیم می‌کنید، به مسأله‌ای خیلی کوچک تبدیل می‌شود.»

این کتاب حاصل قراردادِ پروژه‌ای کروبر با دانشگاه آکسفورد است و با عنوان (CHINA'S ECONOMY: What Everyone Needs to Know.) در سال 2000 توسط انتشارات آکسفورد منتشر شده است.


تهیه و تنظیم: مهدی نصیری دهقان


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: چین کتاب آکسفورد اقتصاد چین مهدی نصیری دهقان


نظر شما :