معرفی کتاب

خواهران بهشتی

Sisters of heaven
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۷ کد : ۱۸۴۵۰ کتاب الکترونیک
در اواخر دهه ۱۹۳۰، با نزدیک شدن جهان به جنگ، سه زن سرزنده چینی با خلبان شدن، ادراکات جنسیتی را به چالش کشیدند.
خواهران بهشتی

خواهران بهشتی

نویسنده: پتی گالی
ناشر: لانگ ریور پرس 2007

 

در اواخر دهه 1930، با نزدیک شدن جهان به جنگ، سه زن سرزنده چینی با خلبان شدن، ادراکات جنسیتی را به چالش کشیدند. آنها توسط یک روح مستقل جدی، به سمت جلو حرکت کردند، و به رویای پرواز خود جامه عمل پوشاندند.  ماموریت‌های طوفان حسن‌نیت در نیمکره غربی را به پایان رساندند و ذهن همه کسانی را که در آنها را در زندگی می‌شناختند، تصاحب کردند.

این سه نفر اینها بودند:

  • هیلدا یان(Hilda Yan) که زمانی نماینده چین در لیگ ملل بود.  
  • لی ژیاکینگ (Li Xiaqing)، قبل از تبدیل شدن به "اولین زن هوا" در چین، بازیگر سینما بود و با نام لی داندان شناخته می‌شد. 
  • جسی ژنگ، تنها افسر زن در نیروی هوایی چین بود.


داستان این زنان تقریباً در تاریخ فراموش شده است، تحقیقات جامع پتی گالی به زندگی شخصی این زنان می پردازد و شخصیت‌های جذاب، عشق‌ها، علایق و مهمتر از همه احساسات میهن پرستانه و وظیفه آنها را آشکار می‌کند. در دورانی که هیچ زن چینی حتی نمی توانست رانندگی کند، این هوانوردها از پرواز به عنوان استعاره‌ای برای نمایش آزادی و همچنین توانمندسازی خود استفاده کردند.

 گالی نشان می دهد که چگونه، علیرغم موفقیتشان، روابط آنها با مردان زندگی خود شکننده و طوفانی بود؛ خرابه‌های ازدواج‌های ناموفق و فرزندانی که رها کردند. بهایی که در نهایت برای تحقق رویای پرواز پرداختند. نویسنده با نگاهی عجیب به جزئیات و با دقت فنی در نگارش این کتاب، نگاهی نادر به دوران گمشده در تاریخ هوانوردی، مطالعات جنسیتی، و تاریخ چین و غرب ارائه می دهد.  پتی گالی فارغ التحصیل دانشگاه وینیپگ است. او دارای مدرک لیسانس در هنر با تأکید بر زبان انگلیسی، مطالعات مذهبی و کلاسیک است.  او همچنین دارای مدرک MLIS از دانشگاه بریتیش کلمبیا است.  او یک خلبان آماتور و محقق تاریخ هوانوردی است و در ونکوور زندگی می کند.
تهیه و تنظیم: مریم شایگان


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: زن تاریخ چین پتی گالی پرواز مریم شایگان


نظر شما :